[linux] dynamisch veranderen icons in Kubuntu

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Feb 13 15:40:49 CET 2018

On 13-02-18 14:56, Paul Slootman wrote:

> Dat is niet echt wat gevraagd is, ik verwacht dat Paai het icoon bedoelt
> wat je krijgt als je een app minimaliseert? Maar ook dat kan fvwm al 12
> jaar: http://www.fvwmforums.org/phpBB3/viewtopic.php?t=365
>

> Paul,
> die al sinds 1994 ofzo begonnen is met fvwm en het nog steeds prefereert
> voor de desktop

Het gaat me om de icons op de desktop: je klikt ze aan om een applicatie
te starten of een directory te openen.

Neem als voorbeeld de Trash folder. Als die leeg is, is hij blauw,
anders rood.
De laatste regels van de definitie zijn

Icon=user-trash-full
EmptyIcon=user-trash
Type=Link
URL=trash:/
OnlyShowIn=KDE;

Klaarblijkelijk is er iets in de URL dat de icon verandert zogauw de
trash leeg is.ANdere links, bijvoorbeeld naar een directory, doen dat
niet ook al zet je er een 'EmptyIcon=' regel bij.