[linux] dynamisch veranderen icons in Kubuntu

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Feb 13 16:40:04 CET 2018

On Tue 13 Feb 2018, paai wrote:

> Het gaat me om de icons op de desktop: je klikt ze aan om een applicatie te
> starten of een directory te openen.
>
> Neem als voorbeeld de Trash folder. Als die leeg is, is hij blauw, anders
> rood.

Dat is volgens mij wel functionaliteit van KDE zelf.
Werkt dat ook als je via de shell wat files er in en er uit schuift?

> De laatste regels van de definitie zijn
>
> Icon=user-trash-full
> EmptyIcon=user-trash
> Type=Link
> URL=trash:/
> OnlyShowIn=KDE;
>
> Klaarblijkelijk is er iets in de URL dat de icon verandert zogauw de trash
> leeg is.ANdere links, bijvoorbeeld naar een directory, doen dat niet ook al
> zet je er een 'EmptyIcon=' regel bij.

Zoals gezegd, Trash zal een special case zijn, en die definities zijn
natuurlijk gebonden daaraan. Andere toepassingen zullen weer andere
namen / waarden hebben.
"trash:/" is naturlijk geen normale URL, sowieso zou het
protocol://locatie moeten zijn.

Paul