[linux] off topic: hoe laat gaat de zon onder?

Kees Theunissen C.J.Theunissen op differ.nl
Wo Feb 14 18:46:29 CET 2018

On Wed, 14 Feb 2018, paai wrote:

> Met dank voor alle suggesties: ik ga toch maar terug naar wget en een scriptje
> om de zonsondergang uit een website te peuteren. Ik had liever DusktoDawn
> gebruikt, maar die had library issues en wilde niet compileren.

Wil je de bediening van je rolluiken echt afhankelijk maken van
de bereikbaarheid van een bepaalde site op het moment dat die
luiken omhoog/omlaag moeten?

Maak gewoon een tabel met:

  datum tijdstip_zon_op tijdstip_zon_onder

en doe een grep op die tabel.

Als je de tabel maakt met weeknummers in plaats van de datum
dan is die waarschijnlijk nog steeds nauwkeurig genoeg voor deze
toepassing. En als het eenmaal werkt heb je helemaal geen
onderhoud meer aan. Bij het opvragen van data van een website
ligt dat toch ietsje anders.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen, Systeem- en netwerkbeheerder,   Tel: 040-3334724
Dutch Institute For Fundamental Energy Research (DIFFER)