[linux] 2 problemen

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Do Feb 22 09:42:27 CET 2018

Hallo Friends,

ik heb hier een Dell Latitude E6500 nederlands toetsenbord.
Ik heb hierop debian 8 32bit nederlandse versie geinstalleerd.
*Probleem 1:* ondanks nederlands geinstalleerde versie, funktioneert
niet het toetsenbord, bijv. als ik het "apestaartje wil tonen moet ik
op*"Alt" *rechts onderaan en op *"q"* drukken en deze toetsen zijn
dezelfde toetsen als van het duitse toetsenbord.
Op de bureaublad-instellingen heb ik toetsenbord 105 toetsen
internationaal ingesteld en nederlands aangegeven en us-en eruitgegooid.
Probleem 2: Om draadloos met het Dell Notebook in het internet te
kunnen, vertoonde de Dell al volgende gegevens:
Firmware: failed to load  b43/ucode 15.fw
Firmware: failed to load  b43/ucode 15.fw
Firmware: failed to load  b43-open/ucode15.fw
Firmware: failed to load  b43-open/ucode15.fw

Wie kan mij bij de oplossing van deze twee problemen a.u.b. helpen?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Gerard Bekhuis.