[linux] schijf uitlezen

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Wo Feb 14 23:09:16 CET 2018

Op 13 feb. 2018 22:20 schreef "Daniel C. von Asmuth" <
asmuth op bakunin.xs4all.nl>:

Aldus schreef Guus Snijders op Tue, Feb 13, 2018 at 09:43:28PM +0100:
[...]

> Ook niet onbelangrijk:
> - had deze nas 1 disk?
> - bij meerdere schijven: raid level?

Die vragen heeft Leon al beantwoord: 2 disks in een RAID-1 configuratie.

Excuses, dat had ik even gemist.
Valt me nu pas op; van Leon zie ik alleen het oorspronkelijke bericht dat
het draadje startte. Waarschijnlijk gaat er bij mij iets mis.

Ok, dat maakt het niet per se makkelijker; waarschijnlijk is er dan ook een
lvm laag aanwezig. Op zich waarschijnlijk wel herstelbaar, wel wat meer
handwerk...

Maar goed, als we de gui even achter ons laten, gaf fdisk resultaat?
Of heb je die raid al "actief" (met 1 disk)?

Mvg, Guus Snijders