[linux] zon onder?, ook voor toetsenbord

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Feb 16 09:22:33 CET 2018

On 16-02-18 08:58, michkloo wrote:

> Heb je het toetsenbord verkeerd ingesteld? Bij mij op US international
> with dead keys, en dan krijg ik "geïnteresseerd", ook kan ik dan
> makkelijk
> een tip met de waarde van € 0.01 geven. (€-teken werkt met AltGr-5)

Dank voor de tip, maar dat gaat 'm niet worden. Ik ben opgegroeid in een
tijd dat zowat ieder systeem z'n eigen toetsenbord layout had en je op
een dag achter een VT-52, een IBM PC en thuis achter de Apple II zat.
Uit pure dwarsheid ben ik toen de aanhalingstekens als diakritische
markers gaan gebruiken...

(en nu heb ik op m'n studeerkamer een gewoon Amerikaans toetsenbord en
op de laptop in de huiskamer  een engels toetsenbord, en als ik op de
laptop NX gebruik is het weer een amerikaanse layout, dus in veertig
jaar ben ik nog niet zo heel veel opgeschoten. En dan heb ik het nog
niet over de smartphone (Grafitti) en de tablet (hackers keyboard)...)

Paai