[linux] backup maken van Windows10 partities, hoe pak je dat aan?

Wo Feb 28 15:15:24 CET 2018

Paul Slootman schreef op 2018-02-28 08:39:

> De Drivers kan wel handig zijn, lijkt mij.

> Je weet toch wel hoe je zip normaal gesproken aanroept he?
> zip [evt. options] zipfile bestanden-te-zippen
> Nu is de 1e file dat /mnt/* oplevert behandeld als de zipfile, en dat
> was*vast* niet de bedoeling. Vandaar de foutmeldingen.
>

> Paul
Dank voor die suggestie Paul.  Ben in twee stappen bij de oplossing
gekomen.  De eerste: ging in de ntfs-partitie staan, en gaf daar
het zip-commando.  Dat veranderde niks, en gaf precies de zelfde
output.
Daarop dacht ik RTFM, en inderdaad daar stond een oplossing:
tar cfv - . | zip - - | dd of=/tmp/win10.zip obs=16k
Dit commando heeft een bestand van bijna een Gb neergezet met een
backup van de sda4-partitie die Win10 heeft aangemaakt, en die ik
nu denk te kunnen deleten.

--
-W-
Julien Michielsen