[linux] backup maken van Windows10 partities, hoe pak je dat aan?

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Feb 28 17:22:28 CET 2018

On Wed, Feb 28, 2018 at 03:15:24PM +0100, Julien Michielsen wrote:

> Dank voor die suggestie Paul.  Ben in twee stappen bij de oplossing
> gekomen.  De eerste: ging in de ntfs-partitie staan, en gaf daar
> het zip-commando.  Dat veranderde niks, en gaf precies de zelfde
> output.
> Daarop dacht ik RTFM, en inderdaad daar stond een oplossing:
> tar cfv - . | zip - - | dd of=/tmp/win10.zip obs=16k
> Dit commando heeft een bestand van bijna een Gb neergezet met een
> backup van de sda4-partitie die Win10 heeft aangemaakt,
> en die ik nu denk te kunnen deleten.

Waarschijnlijk wil je eerst een test restore uitvoeren.
Dus dat je
} tar cvf - . | zip - - | dd of=/tmp/win10.zip obs=16k
achterstevoren hebt ...

Groeten
Geert Stappers
--