[linux] programmeer prrogramma

Zo Jan 14 17:09:32 CET 2018

Aldu schreef longneck7 op outlook.com op Sun, Jan 14, 2018 at 02:51:14PM +0000:
> Wie helpt mij ik wil graag leren programmeren maar kan geen keuze maken
> tussen: python,java of c++

De NLLGG doet weinig aan programmeren. Kijk eens naar
https://programmeren.hcc.nl/activiteiten/lezingen-1.html

> wat is de beste optie?

Ga je af op populariteit? https://www.tiobe.com/tiobe-index/

Deskundigen zeggen "dat hangt ervan af". In het bijzonder hangt het af
van wat je wilt bouwen en welke eisen de applicatie stelt.

Mijn suggestie is om een taal te kiezen die gemakkelijk aan te leren is en
pas later de taal te leren die in de praktijk het best voldoet. Je
eerste programmeertaal is bij voorkeur gemakkelijk te leren en te
gebruiken. Bij voorkeur is het ook de taal die het lesboek of de docent
in zijnofhaar lessen gebruikt. (in landen als Rusland of Turkije vertelt
de President u gewoon wie u moet kiezen).

Een optie is http://mitpress.mit.edu/sicp/full-text/book/book.html
het Wizard book combineert prima met Chicken Scheme en Linux.
Gevorderden gebruiken Haskell.

Is functioneel programmeren niet uw ding? Leer dan imperatief
programmeren volgens "Een methode van programmeren" van Dijksra & Feijen
- Academic Service. Daarbij gebruikt u bij voorkeur Pascal. Als u
  gevorderd bent, leert u C, want daarin is de Linux kernel geschreven.

In het bedrijfsleven geloven ze in Object-Oriented Programming en
gebruiken ze talen als Python, Java, C++ of C#. Een goede cursus heb ik
nog niet gevonden.

Meer keuzes: kijk op
http://www.rosettacode.org/wiki/Dutch_national_flag_problem

Linux ondersteunt een flinke hoeveelheid ontwikkelhulpmiddelen.

Sterkte!

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together