[linux] programmeer prrogramma

M.A. Perry maperry op zeelandnet.nl
Zo Jan 14 17:55:40 CET 2018

Een kort advies: kies voor Python.

C/C++ met hun gebruik van "pointers" (en geheugenbeheer) is
een vuurdoping voor een beginner.

Mijn inziens is een goed inleiding te vinden in het boek:
    "Beginning Python" door Magnus Lie Hetland (Engelstalig)
     ISBN (paperback) 978-1-484-200292

Meer uitvoerig (en duurder):
    "Learning Python" door Mark Lutz, (Engelstalig)
    ISBN (paperback) 978-1-449-355739

Maar een algemeen opmerking. Het is veel te kort doo de bocht
om te zeggen dat alle programeertalen "dezelfde" zijn maar er
zit desalniettemin een korrel waarheid in; Iedere programeertaal
is altijd wat anders maar men komt vaak dezelfde klassische
constructies tegen komt: b.v. looping, branching, arrays en
data structures, print-formateren, data-typing (integer, float,
double-precision, character, string ... ) enz, enz.

Gewoon beginnen. Lees het boek en doe de oefeningen.
Maak anderman's code na, breng je eigen mutaties proef-
ondervindelijk aan en analyseer hoe zij draaien. Wees niet
bang om fouten te maken. Zo leer je.

Excuses voor mijn steenkool Nederlands, maar Engels is toch de
computertaal.

Veel succes ermee.
Mike Perry.
----