[linux] vast lopende, en daarna na her-installatie weer werkende computer

Di Jan 30 13:16:34 CET 2018

Aldus schreef michkloo op Tue, Jan 30, 2018 at 09:12:11AM +0100:
> Het is me inmiddels een keer of vier gebeurd dat mijn systeem tijdens
> het booten tot stilstand komt met de melding
> EDAC pnd2: Failed to register device with error -22
> Ik heb een dmesg| grep -i edac uitgevoerd, en daarop staat het
> volgende (laatste 5 regels):
>
> [   14.661192] EDAC pnd2: ECC disabled on channel 2
> [   14.661193] EDAC pnd2: Failed to register device with error -22.

Hoe luidde de wet van oorzaak & gevolg ook al weer?

Wat ik eruit opmaak is dat die driver telkens dezelfde foutmelding
geeft. In de meeste gevallen gaat Tux naarna vrolijk verder, maar in
sommige gevallen is dat het laatste wat je op het scherm ziet en moeten
we concluderen dat de PC is vastgelopen, zonder dat de kernel een panic
of oops heeft geregistreerd. We nemen verder maar aan dat in dat geval
het systeem vastliep voordat er iets in een logfile geschreven kon
worden.

Kortom, dit is misschien minder simpel dan het lijkt.

Suc6,

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together