[linux] Problem bij debian 9 64bit in het bootprozess

Zo Jul 15 10:29:30 CEST 2018

Aldus schreef Geert Stappers op Sun, Jul 15, 2018 at 09:32:37AM +0200:

> Mijn inziens was de vraag "Waar staat de logfile?"

Waarna ik me afvroeg in hoeverre de informatie die Gerard zoekt in de
kernel log file te vinden zal zijn. De laatste informatie suggereert dat
de melding eerder afkomstig was van systemd, daarom denk ik dat je kunt
beginnen met het commando:
	journalctl -b -l
Ook handig is:
	systemctl -t service
Als je dan leest dat 'nfs-secure-server' niet wilde starten, vervolg je met:
	systemctl -l status nfs-secure-server.service

> Original poster gebruikte het woord 'protokolleert'.
> Niet echt een gangbaar woord,
> maar als je het wilt begrijpen, dan is het wel te begrijpen.

Met een online woordenboek is er wel uit te komen: in het Nederlands kun
je  'protokollieren' met 'registreren' of 'notuleren' vertalen.

> Zie eventueel nog https://lists.nllgg.nl/pipermail/linux/2018-July/017047.html
> en dan de zin met het vraagteken.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth