[linux] EPSON WF-3720 Series updates

jjge jjge op xs4all.nl
Vr Jun 15 18:32:42 CEST 2018

Hoi, even een vraagje...

Ik heb een EPSON WF-3720 Series printer, werkt prima, nix op aan te
merken...
Alleen moet je tegenwoordig een alu hoedje op zetten, heb ik begrepen...
Er komt met enige regelmaat een berichtje binnen, dat er een "firmware
update" klaar staat. (volgens mij heette dat vroeger gewoon "software",
maar ik ben er een beetje uit...). Dat doe ik dan braaf, want ik heb nix
te verbergen ;-), maar toch...
Wat garandeert mij dat nu de NSA niet al mijn data kan jatten? Moet ik
mijn firewall zo instellen dat de printer niet meer "naar buiten kan
bellen"? Dat heeft ook zo z'n nadelen, want als het papier op is,
krijgnik een e-mailtje...
Het werkt allemaal prima, en ik heb nix te verbergen, maar toch...