[linux] EPSON WF-3720 Series updates

Vr Jun 15 20:58:51 CEST 2018

Aldus schreef jjge op Fri, Jun 15, 2018 at 06:32:42PM +0200:
> Hoi, even een vraagje...
>
> Ik heb een EPSON WF-3720 Series printer, werkt prima, nix op aan te
> merken...
> Alleen moet je tegenwoordig een alu hoedje op zetten, heb ik begrepen...
> Er komt met enige regelmaat een berichtje binnen, dat er een "firmware
> update" klaar staat. (volgens mij heette dat vroeger gewoon "software", maar
> ik ben er een beetje uit...). Dat doe ik dan braaf, want ik heb nix te
> verbergen ;-), maar toch...
> Wat garandeert mij dat nu de NSA niet al mijn data kan jatten? Moet ik mijn
> [...]

Ik herinner mij te menen dat als de drukker een printopdracht kreeg die
hopelijk beantwoordde met 'OK, gedaan' of 'sorry, bezet' of 'helaas,
papier is op' of 'line printer on fire'.

Ik zou de Zoon van Epke zo instellen, dat die diens e-mail berichten
naar jouw Linux computertje stuurt, die je hopelijk hebt voorzien van
SMTP server software. Zo kan het netwerkverkeer gewoon binnenshuis
blijven.

Prettig Weekeinde,

Daniel von Asmuth

--