[linux] Virtuele machine start niet meer op

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Za Jun 23 17:15:23 CEST 2018

Op 23 juni 2018 om 16:47 schreef Daniel C. von Asmuth <
asmuth op bakunin.xs4all.nl>:

> Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Sat, Jun 23, 2018 at 04:14:01PM
> +0200:
> foutmelding:*

> loaded or

> -fstack-protector-strong

> terminalscherm:

> geen
>
> Heb je vervolgens het volgende geprobeerd?
> apt-get install virtualbox-dkms

> bekijken,
> geven.

> Collection.
>
> Je ziet een lange lijst dependencies. Voor de rest is het simpel. De
> [...]

Daniel, je laatste twee alinea's zijn voor mij redelijk abacadabra-achtig,
dus helaas, daar word ik niet echt wijzer van.
Ik heb de opdracht apt-get install virtualbox-dkms  gegeven en dan krijg ik
dit in de terminal:

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De status informatie wordt gelezen... Klaar
De volgende pakketten zijn automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer
nodig:
  kodi-bin libcec4 libcrossguid1 libgif5 libmicrohttpd10 libnfs1
  libp8-platform2 libsdl-ttf2.0-0 libshairplay0 libva-intel-vaapi-driver
  python-bluez
Use 'apt-get autoremove' to remove them.
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libgsoap4 libvncserver0 virtualbox virtualbox-qt
Voorgestelde pakketten:
  libvncserver0-dbg vde2 virtualbox-guest-additions-iso
De volgende pakketten zullen VERWIJDERD worden:
  virtualbox-5.0
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libgsoap4 libvncserver0 virtualbox virtualbox-dkms virtualbox-qt
0 pakketten opgewaardeerd, 5 pakketten nieuw geïnstalleerd, 1 te
verwijderen en 38 niet opgewaardeerd.
Er moeten 21,8 MB aan archieven opgehaald worden.
Door deze operatie zal er 64,0 MB schijfruimte vrijkomen.
Wilt u doorgaan? [J/n]

Ik aarzel om J te klikken, want er staat o.a. dat Virtualbox-5.0 zal worden
verwijderd.
(Heb nu Versie 5.0.40 r115130)
Ben ik dan mijn VB kwijt?

Groet,