[linux] Virtuele machine start niet meer op

Za Jun 23 20:12:42 CEST 2018

Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Sat, Jun 23, 2018 at 05:15:23PM +0200:

> Ik heb de opdracht apt-get install virtualbox-dkms  gegeven en dan krijg ik
> dit in de terminal:
>
> Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
> Boom van vereisten wordt opgebouwd
> De status informatie wordt gelezen... Klaar
> De volgende pakketten zijn automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer
> nodig:
>   kodi-bin libcec4 libcrossguid1 libgif5 libmicrohttpd10 libnfs1
>   libp8-platform2 libsdl-ttf2.0-0 libshairplay0 libva-intel-vaapi-driver
>   python-bluez
> Use 'apt-get autoremove' to remove them.
> [...]

Wat daarboven staat is dat uw pakketbeheer voorstelt om het pakket
Virtualbox te installeren samen met virtualbox-dkms en nog een paar en
virtualbox-5.0 te verwijderen. Dat suggereert dat het om twee
verschillende versies gaat die niet goed smanegaan.  Voor de rest weet
ik er niet zoveel vanaf. Een beetje de repository bekijken zal u
vertellen welke versie APT nu voorstelt te installeren.

Het kan zijn dat u op zoek gaat naar virtualbox-5.0-dkms of
virtualbox-dkms-5.0.

Suc6,

Daniel

--