[linux] Virtuele machine start niet meer op

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Jun 23 20:44:01 CEST 2018

On Sat, Jun 23, 2018 at 08:12:42PM +0200, Daniel C. von Asmuth wrote:
> [...]

Dus een keertje

   apt-get autoremove

uitvoeren.

> Wat daarboven staat is dat uw pakketbeheer voorstelt om het pakket
> Virtualbox te installeren samen met virtualbox-dkms en nog een paar en
> virtualbox-5.0 te verwijderen. Dat suggereert dat het om twee
> verschillende versies gaat die niet goed samengaan.

Wat ik er lees is  dat `virtualbox-5.0` via een andere weg
op de computer is gekomen dan het reguliere pakketbeheer.

> Voor de rest weet ik er niet zoveel vanaf.

Ik ben ook niet bekend met de geschiedenis van de computer in kwestie.
De analyze van verschillende generaties software
 ( https://lists.nllgg.nl/pipermail/linux/2018-June/016915.html
   } Dat ziet er buitengewoon merkwaardig uit: Linux Mint 17.3 zou dateren
   } van december 2015 en Linux 4.15.13 van maart 2018. VirtualBox 5.0.40
   } dateert van april 2017. De GCC versie 4.8.x tussen 2013 en 2015.
 )
vond ik erg goed.

> Een beetje de repository bekijken zal u
> vertellen welke versie APT nu voorstelt te installeren.

> Het kan zijn dat u op zoek gaat naar virtualbox-5.0-dkms of
> virtualbox-dkms-5.0.

Dat heeft regulier pakketbeheerder al gedaan.

> } Ben ik dan mijn VBimages kwijt?

Of nieuwe Virtual Box software ook nog wat kan met oude Virtual Box images?

Dat zal in upgrade notes staan.

> } Ben ik dan mijn VBimages kwijt?
Of installatie van nieuwe Virtual Box software bestaande Virtual Box images
beschadigd/verwijderd?

Ga er vanuit dat programma en data geschieden is.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven