[linux] gecrashte seagate externe usb backup stick Ubuntu 18.04

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Zo Jun 24 19:35:53 CEST 2018

Op zo 24 jun. 2018 16:25 schreef jjge <jjge op xs4all.nl>:

> On 06/24/2018 04:02 PM, heinv wrote:
>
> Seagate USB backup is niet meer toegankelijk, Gparted leest nog (Zie
> bijgaande schermafdruk) wel maar mount hem niet meer. zie schermafdruk 2)
>
> heb je hier iets aan?
>

> https://linuxexpresso.wordpress.com/2010/03/31/repair-a-broken-ext4-superblock-in-ubuntu/

Mocht dat nou niet (voldoende) werken;
- regel een schijf met voldoende ruimte
- gebruik ddrescue (met log!) om de leesbare data te kopiƫren

Met wat mazzel volstaat daarna een fsck, zoniet dan is op dat moment
photorec aan te bevelen (herkent meer dan alleen foto's hoor).
Uiteraard wel op de nieuwe schijf, haperende schijven beschouw ik altijd
als afgeschreven, zeker voor backups...

Mvg, Guus Snijders