[linux] Eigen documenten apart houden

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Jun 25 11:23:45 CEST 2018

On Mon, Jun 25, 2018 at 11:02:43AM +0200, harry.harmsen op gmail.com wrote:

> Begrijp ik je goed dat je met backup een backup van mijn gegevensbestanden
> bedoelt, dus documenten, foto's e.d.?
> En als ik een verse install van Mint doe, dan betekent dat toch wel dat ik
> alles wat ik in mijn huidige Mint-versie in de loop van de tijd
> geïnstalleerd heb, kwijt ben en opnieuw zal moeten installeren?
> Gerard Bekhuis meldde een tijdje geleden dat hij iets met partitioneren
> doet om zo te voorkomen dat je alles wat je in Linux bijgeïnstalleerd hebt,
> kwijt raakt (als ik het goed begrepen heb).
> Kan daar nog wat uitleg over komen, of vraag ik nu te veel?

Als je straks een nieuwe computer hebt, geef /home dan een eigen partitie.

Zet in je home directory testbestanden.

Verwijder  /usr  en doe een nieuwe installatie.

Het installatie programma zou de home partitie heel moeten laten.

Voltooid de nieuwe installatie en kijk of je de testbestanden nog hebt.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven