[linux] gecrashte seagate externe usb backup stick Ubuntu 18.04

Ma Jun 25 11:59:51 CEST 2018

Aldus schreef Mark Janssen op Mon, Jun 25, 2018 at 10:29:55AM +0200:
> De melding doet mij vermoeden dat het filesystem corrupt is.... Probeer
> "fsck -f -y <device>" op de commandline (als root)

Oh, maar wat vertelt jou dat het opslagapparaat niet beschadigd is?
Flash geheugen kan maar beperkt overschreven worden. Fsck is een geheide
manier om data kwijt te raken.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth