[linux] debian start niet meer na upgrade

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo mei 2 15:32:57 CEST 2018

On Wed, May 02, 2018 at 01:09:48PM +0200, Fred wrote:

> Dat was geenzins mijn bedoeling.

No hardfeelings

> En daar ben ik ook blij mee. Ik heb in mijn eerste bericht hulp
> gevraagd omdat de pc na een update van de kernel niet meer door
> startte.
>
> In het bericht dat volgde kreeg ik aanwijzingen hoe ik dat kon doen
> en dat ik daar dan kon kiezen om de vorige kernel te booten.
>
> De aanwijzing heb ik gevolgd en geconstateerd dat ik geen meerdere
> kernel versies had staan. Het was dus niet mogelijk een eerder
> geinstalleerde versie te booten. In mijn tweede bericht heb ik dat
> opgemerkt.

Waarom het niet kan is _nu niet belangrijk_

De oorspronkelijke "kvm disabled by bios" wel ...

> [...]
> Ik heb hem vanmorgen opgestart eveneens zonder probleem. Ik kreeg na
> het postarten van Gnome de melding dat er nieuwe software was. Deze
> heb ik snel bekeken en het leek een kernel update te zijn. Ik heb in
> Gnome gekozen om deze te installeren. Na de installatie is de
> computer gaan booten en nooit meer opgestart.
> jawel
> Klopt
> Ja

> 4.9.0.6-amd64 in Debian 4.9.88-1
> Dat antwoord moet ik je schuldig blijven maar in het eerder genoemde

Het zij zo

> [...]
> IceLockAuthFile failed: Bestand bestaat al
> gdm3: Child process -804 was already dead.
> gdm3: Child process 722 was already dead.
> gdm3: Unable  to kill session worker process.
>
> Hierna zie ik deze meldingen steeds voorkomen. Vandaar dat ik
> vermoed dat deze belangrijk zijn.Ik heb nog geen gelegenheid gehad
> om dit in google na te zien.
>
> (Vergeeft mij de houtjetouwtje wijze waarop dit gaat. Ik kan nu niet
> bij de betrokken pc komen)

> Ook dit antwoord moet ik je op dit moment om boven genoemde reden
> schuldig blijven. Ik ben hier in elk geval ook niet mee bekend.

Het verschil van computer tot computer.
En er zijn computers waar virtualisation _niet_ in te schakelen is.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven