[linux] welke distro's kun je blijvend updaten naar volgende versie?

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Do mei 24 13:32:10 CEST 2018

Al enige tijd werk ik met Linux Mint 17.
Ik heb een keer geüpdatet van 17.2 naar 17.3.
Intussen is al versie 18.3 actueel en zit 19 eraan te komen.

Ik meen te begrijpen dat het niet mogelijk -in elk geval niet makkelijk- is
om van 17.3 naar 18 te updaten. Wil ik dus bij de tijd zijn, zal ik een
nieuwe installatie moeten uitvoeren.
Maar dat betekent ook dat ik allerlei programma's verlies die ik in de loop
van de tijd geïnstalleerd heb?
En raak ik dan ook mijn virtuele machines kwijt? (Oracle VM)

Daarom mijn vraag: zijn er ook distro's die wel telkens naar een volgende
versie kunt updaten?

Groet,
Harry Harmsen
Assen