[linux] welke distro's kun je blijvend updaten naar volgende versie?

Do mei 24 21:41:50 CEST 2018

Aldus schreef Mark Janssen op Thu, May 24, 2018 at 03:57:57PM +0200:
> Mij mijn weten is Mint een afgeleide van Debian of Ubuntu (afhankelijk van
> welke versie van Mint 't is).
>
> Zowel debian als ubuntu kan je gewoon 'live' upgraden naar nieuwe major
> releases... ik heb hier debian 9 systemen die begonnen zijn als debian 4 of
> debian5 systemen.
>
> Lijkt me dat dit met mint ook kan. Zoek de documentatie even op op de site
> van mint, maar globaal zal 't zijn:
>
> 1) Systeem bijwerken met de laatste patches/updates voor de huidige versie
> 2) Sources toevoegen van nieuwe release
> 3) apt-get dist-upgrade
> [...]

Klaar? Dat is meer het moment waarop je erachter komt dat je iets doms
hebt gedaan. Wat doe je als je machine niet meer wil booten?

En als ze wel wil booten? Dan kun je beginnen aan een langdurige
controle en testprogramma van je nieuwe OS.

Suc6,

Daniel