[linux] Linux Raspbian Debian ondersteuning

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Nov 8 22:15:47 CET 2018

Hoi Jeroen,

https://libre.computer/products/boards/aml-s905x-cc/

> [...]
> HDMI timing gegevens van deze schermen. Ook heb ik ze op desktop
> machines aan de gang gekregen. Nu is er voor dit board een Raspbian
> versie gecompileerd maar qua configuratie wijkt hij toch af van de
> Raspbian die op de Raspberries draait.

> Anders dan bij de Raspberry waar je de config.txt voor de grafische
> uitgang kan instellen, werkt deze Raspbian met xrandr.
> Ik loop vast in de configuratie middels dit tool. De mogelijkheden
> van instellen zijn me duidelijk maar in de command line krijg ik
> vreemde foutmeldingen. Mijn kennis schiet te kort om te achterhalen

Ik gebruik xrandr zelden.

Mijn vermoeden, draait er dan Armbian (Debian and Ubuntu) op? Zie voor
meer informatie, source Code bij bovenstaande link. Laatste vermelding.

En gaat de standaard xorg.conf in /etc/X11 gewoon werken. Bij de specs,
in bovenstaande link, staat: video device Amlogic Video Engine 10.

> Ik zoek dus iemand die life mee kan helpen dit werkend te krijgen.
> Of is aankloppen bij bijvoorbeeld de HCC (waar ik ook lid van ben)
> Linux handiger?

Goed om te weten, is bestaat een Dutch Debian User mailing list. En
misschien is er ook wel een Armbian mailing list.

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/