[linux] Opgelost Re: PDF-document kan niet worden getoond

lnx lnx op kpnmail.nl
Za Nov 10 11:00:38 CET 2018

On 10/11/18 05:38, meine wrote:

> ik heb de source van de betreffende pagina bekeken en het valt me op dat
> er heeel veel code en technieken worden gebruikt om een eenvoudige pdf
> te kunnen tonen. voor de beheerder van de content misschien reuze
> makkelijk, maar er is nergens een eenvoudige directe link naar het
> bestand te vinden. websites anno 2018...

Inderdaad en aangezien er geen directe link is naar het PDF bestand komt
er geen pop-up window te voorschijn waarin gevraagd wordt "Wat te doen
met dit PDF bestand? Openen met - Wegschrijven als".

Wel verschijnt er door die:

https://puc.overheid.nl/PUC/Handlers/PDF.ashx

een melding op de Website zijnde: "PDF bestand kon niet worden getoond"

Hieruit volgt de logische conclusie dat het wel eens een format (closed
sourced) probleem zou kunnen zijn en ga je op zoek naar een oplossing in
een hoek waar ie niet te vinden is.

> `<!--[if IE 8]><html xml:lang="nl-NL" class="ie8"><![endif]-->` in de
> header zegt waarschijnlijk iets over de aandachtsspanne van de
> programmeur...
>
> de eenvoudigste workaround die ik gebruik is om de titel van het
> document mbv een zoekmachine op te sporen -- rechter muisknop 'zoek met
> DDG' geeft direct een aantal links naar de betreffende pdf op andere
> websites.

Jij hebt die handigheid en veel lezers op deze mailinglist hebben die
handigheid maar (toekomstige) eindgebruikers die hun eerste stapjes
zetten bij het gebruik van OSS (lees: linux) hebben die handigheid niet
altijd en al hebben ze die wel dan zullen ze in eerste instantie denken
dat het aan linux ligt en niet dat het probleem wel eens in een heel an-
dere hoek kon liggen nl. closed sourde software i.c.m *nog steeds* te
veel geld voorhanden.