[linux] Opgelost Re: PDF-document kan niet worden getoond

meine trialero op gmx.com
Za Nov 10 05:38:25 CET 2018

On Thu, Nov 08, 2018 at 11:59:37PM +0100, lnx wrote:

> Om het in Chromium (57.0.2987.98 Built on 8.7, running on Debian 8.11)
> werkend te krijgen dient de volgende instelling *niet* aangevinkt te zijn:
>
> Settings - Privacy - Content Settings - PDF Documents: Open PDF files in
> the default PDF viewer application (staat standaard aangevinkt en dient
> niet aangevinkt te zijn)

mooi dat de oplossing is gevonden! in de FOSS-wereld worden de
basisinstellingen kennelijk veiliger en puristischer gehouden.

ik heb de source van de betreffende pagina bekeken en het valt me op dat
er heeel veel code en technieken worden gebruikt om een eenvoudige pdf
te kunnen tonen. voor de beheerder van de content misschien reuze
makkelijk, maar er is nergens een eenvoudige directe link naar het
bestand te vinden. websites anno 2018...

`<!--[if IE 8]><html xml:lang="nl-NL" class="ie8"><![endif]-->` in de
header zegt waarschijnlijk iets over de aandachtsspanne van de
programmeur...

de eenvoudigste workaround die ik gebruik is om de titel van het
document mbv een zoekmachine op te sporen -- rechter muisknop 'zoek met
DDG' geeft direct een aantal links naar de betreffende pdf op andere
websites.

//meine