[linux] Opgelost Re: PDF-document kan niet worden getoond

Za Nov 10 20:02:12 CET 2018

Aldus schreef lnx op Sat, Nov 10, 2018 at 02:41:46PM +0100:
> On 10/11/18 09:50, meine wrote:
> >
> Afgelopen weekend het Open Rhein Ruhr [1] bezocht en daar een interes-
> sante lezing bezocht zijnde: Linux im Alltag [2] waarbij een opmerking
> van een van de toehoorders me is bij gebleven:
>
> "Laat computergebruikers op Windows systemen eerst kennis maken met Open
> Source Software door het installeren van vervangende pakketten zoals
> Firefox, Thunderbird (+ Lightning & Enigmail), LibreOffice, GIMP etc."

Er zijn nog veel applicaties waar geen alternatieven voor zijn, zoals
de creative suite van Adobe, maar ook de software die de Belastingdienst
en UWV gebruiken, de boordcomputers van de JSF, de zoekmachine van
Google, de weersvoorspellingen van KNMI, de girodienst van ING, de
OV-chipkaart en de sjoemelsoftware van VW. En wat is het alternatief
voor Linux? Oeboentoe? WSL?

> De achterliggende gedachte van zijn opmerking was om de overgang van
> Windows naar Linux te vergemakkelijken doordat Windows gebruikers op
> deze manier al gewend raken aan het gebruik van Open Source Software.
>
> Hierdoor is een mogelijk overgang in de toekomst niet zo groot en werkt
> drempelverlagend om de overstap ook daadwerkelijk te gaan maken.
>
> Vond het in ieder geval een interessante invalshoek.

Overstappen van Windows naar Linux betekent dat al je software niet meer
werkt en je dure certificaten waardeloos worden. Dus wat ligt het meest
voor de hand als je Windows 10 Vallende Herfstblaren Edition wilt vernieuwen
en je PC loopt volledig in de soep? ReactOS.

> Kon wel eens meevallen zeker als het huidige welvaartsniveau onderuit
> gaat dan is die weg een stuk korter....

Het wachtwoord luidt 'energietransitie'. Denk je dat huishoudens over 20
jaar nog beschikken over centrale verwarming, auto of PC?

> [1] http://openrheinruhr.de/

http://www.t-dose.org/

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth