[linux] Naar een interne server gaan

meine trialero op gmx.com
Zo Nov 11 21:53:01 CET 2018

On Sun, Nov 11, 2018 at 05:19:54PM +0100, Jordy Deweer wrote:
> Ik probeer al een tijdje naar een lokaal ip op het lokale netwerk gaan.
> Ik geraak er intern niet aan, maar extern wel.
>
> Ik ga van een Windows computer naar een linux server, waar Apache op draait.

ken je het IP adres van de box waar je naar toe wil wel?

het kan zijn dat er niet een standaard poort wordt gebruikt op die Linux
box of dat de firewall bepaalde poorten geblokkeerd heeft

je vertelt niet op welke manier je naar die Linux server probeert te
gaan. ssh, scp, de tram?

het kan zijn dat het protocol dat je wil
gebruiken op windows net anders werkt dan op Linux, slashes die
verkeerd-om staan voor de ene maar niet voor de andere. meen dat daar
een maandje geleden hier in de liijst ook iets over was.

//meine