[linux] Naar een interne server gaan

Zo Nov 11 22:19:39 CET 2018

Aldus schreef meine op Sun, Nov 11, 2018 at 09:53:01PM +0100:

> ken je het IP adres van de box waar je naar toe wil wel?
>
> het kan zijn dat er niet een standaard poort wordt gebruikt op die Linux
> box of dat de firewall bepaalde poorten geblokkeerd heeft
>
> je vertelt niet op welke manier je naar die Linux server probeert te
> gaan. ssh, scp, de tram?
>
> het kan zijn dat het protocol dat je wil
> gebruiken op windows net anders werkt dan op Linux, slashes die
> verkeerd-om staan voor de ene maar niet voor de andere. meen dat daar
> een maandje geleden hier in de liijst ook iets over was.
>
> //meine

Laat ons gokken: HTTP of HTTPS over IPv4 over Ethernet of WiFi.

In dat geval zou de Apache server vrolijk kunnen serveren en via
het Internet bereikbaar zijn op bijv. www.deweer.sm en een bijbehorend
SSL-certificaat hebben, terwijl Jordy hem probeert te benaderen via de
hostname linuxmint.local (of een IP-adres), dat niet overeenkomt met een
vhost die de webserver kent. (raadpleeg de httpd logs) Een andere
mogelijkheid is dat de IE browser de server niet als 'trusted' beschouwt.
Of de server gebruikt TLSv3 en de browser kent dat niet.

Bij God is alles mogelijk en bij Gates komt het onmogelijke ook voor.

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together