[linux] backup programmas?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Nov 30 16:16:00 CET 2018

On 30-11-18 15:06, jjge wrote:

> En krijg je dat er gewoon door? Ik bedoel, het gaat over het probleem
> van Paai, wiens rsync blijft hangen. Ik heb, met dirs van max. 1000
> entries, nog nooit problemen gehad.

(Wat ik tenslotte heb herleid naar afwijkende permissies op de NAS die
ook met 'chmod -R...' respectievelijk 'chown -R...'  niet eenvoudig
waren op te lossen.
Ik had er wel voor gezorgd dat de diverse users en groups op de NAS
dezelfde uids en guids hadden als die op de PCs door /etc/passwd en
/etc/group met de hand te editen; maar ik vrees dat het ligt aan de
filenamen van mijn vrouw, waar Wndows de gekste characters in toestaat).

--
Dr J.J. Paijmans
Houwenberg 2A