[linux] Bij het opstarten blijvend hangende ubuntu

Vr Nov 30 20:15:41 CET 2018

Julien Michielsen schreef op 2018-11-30 17:57:
> André *****, die deze vraag zelf niet op de lijst durfde te stellen

> Ik beantwoord hiermee de vraag van Andre, dat ik geen idee heb wat
> zijn probleem veroorzaakt.

André,
zoals ik al schreef: ik weet niet wat jouw probleem veroorzaakt.
Wèl weet ik wat ik zou doen in jouw geval: ik gaf het commando
" dmesg|less"
dan krijg je een overzicht van de activiteiten die de computer
heeft uitgevoerd sinds opstarten.  (En nog van veel eerder, bij
mij sinds 23 oktober.  Je moet dat commando uitvoeren vanuit een
console/terminal. Dat zal jou waarschijnlijk nog onbekend zijn.
Ik denk dat je er een zult kunnen openen door te doen wat google
gaf bij "ubuntu open terminal":

You can either:

    - Open the Dash by clicking the Ubuntu icon in the upper-left,
      type "terminal", and select the Terminal application from
      the results that appear.
     - Hit the keyboard shortcut Ctrl - Alt + T .

Lukt het om een console te openen, en dmesg|less uit te voeren,
dan zul je hopelijk plaatsen zien waar het mis gaat. Wanneer je
wilt dat de lijst met je meedenkt, maar je je toch nog niet op
de lijst wilt/kunt inschrijven, dan mag je jouw vraag naar mij
toesturen om die door mij op de lijst te laten zetten.
Misschien is het echter beter om iemand te zoeken die wat meer
kennis heeft dan jou om je "op het paard te helpen".
--
-W-
Julien Michielsen