[linux] Iemand een "slimme meter" in huis en de standen daarvan naar spreadsheet gesluisd?

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Wo Okt 24 20:02:04 CEST 2018

Hier in huis zat er vanaf de bouw helaas al eentje... zelf zou ik liever
een ouderwetse hebben.
Ik heb er nu wel een arduino aan hangen, die krijgt iedere 10 seconden een
overzichtje van het gebruik van de slimme-meter,
dat wordt dan in een rrd-database bijgehouden en daar maak ik grafiekjes
van.

Op google/github kan je genoeg voorbeelden vinden.

On Wed, Oct 24, 2018 at 9:35 AM Julien Michielsen <julien op michkloo.xs4all.nl>
wrote:

> Binnenkort (als de voorspelling van Stedin klopt voor het eind van de
> maand)
> zullen we een slimme meter krijgen.  Tot nu toe ga ik maandelijks de
> kelder
> in om onze meterstanden te registreren.  Niet dat ik daar zo veel mee
> doe,
> maar ik wil het iig geregistreerd hebben.
> Nou is die meter uit te lezen met een Raspberry Pi 3 Model B, en ik
> vraag
> me af of iemand van jullie een dergelijk apparaat heeft gekocht en met
> succes geïnstalleerd, en de boel ook uitgelezen.
> [...]

Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant