[linux] Iemand een "slimme meter" in huis en de standen daarvan naar spreadsheet gesluisd?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Okt 25 11:41:47 CEST 2018

On Wed 24 Oct 2018, Mark Janssen wrote:

> Hier in huis zat er vanaf de bouw helaas al eentje... zelf zou ik liever
> een ouderwetse hebben.
> Ik heb er nu wel een arduino aan hangen, die krijgt iedere 10 seconden een
> overzichtje van het gebruik van de slimme-meter,
> dat wordt dan in een rrd-database bijgehouden en daar maak ik grafiekjes
> van.
>
> Op google/github kan je genoeg voorbeelden vinden.

Officiele document van de interface.
http://gejanssen.com/howto/Slimme-meter-uitlezen/Slimme_meter_ESMR50.pdf

Zo blijkt die 5V op de p1 poort expliciet niet gemeterd te zijn. Kun je
toch mooi bijna 11Kwh per jaar gratis krijgen :) (5V, 250mA)

Paul