[linux] Opensuse installatie vraagt om account en wachtwoord

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Aug 31 08:39:03 CEST 2019

On 31-08-19 08:17, Geert Stappers wrote:

> Denk  "voordeurslot".
>

> Ja, met Linux heb je volop keuze.
> En er zijn vanzelf sprekende dingen.
>
> Kies een gebruiksnaam en wachtwoord en voer de installatie uit.

IIRC kun je op die plaats ook opgeven dat de computer moet starten
zonder om het WW te vragen. Maar dat moet wel expliciet worden aangegeven.

(En als jij van huis bent en er breekt iemand in, of steelt de computer,
dan hoeft die maar op de aan-uit knop te duwen om toegang te hebben tot
al je gegevens en met een beetje geluk tot het hele internet.)