[linux] ext2/3/4 op JBOD

HP Fan Boy stappers op stappers.nl
Do Dec 12 19:58:56 CET 2019

Previous-Subject: Re: [linux] Omninas, the continuing story

On Wed, Dec 11, 2019 at 04:35:39PM +0100, paai wrote:

> hoe twee harde disks in de NAS als gewone ext2/3/4
> volumes kan mounten in plaats van een JBOD volume...

JBOD is op RAID niveau. Een filesystem als ext4 ligt daarboven op.

Als het meezit, dan is in de NAS in te stellen:
 "Hey RAID controller, maak arrays die slechts 1 disk hebben"

Hoe die disken dan zichtbaar worden, kan ik niet zeggen.
Verwacht /dev/sda, /dev/sdb, /dev/md0, /dev/md1 of zo.

En op het "device" dan een filesystem zetten  ( `mkfs -t ext4 /dev/md1` )

Groeten
Fan Boy
--
Hans Paaijmans, Dr Hans Paaijmans, is mijn held.
Hij druft te vragen.