[linux] kan centos 8 niet installeren

Paul de Vries paul.de.vries op xs4all.nl
Ma Dec 30 16:12:24 CET 2019

> Zo een melding van "no disks found" had ik ooit bij nieuwe hardware.
> Het bleek dat ik eerst tegen de RAID-controller moest zeggen hoe
> de disken in een RAID-configuratie moet zitten. Dat ging m.b.v.
> een configuratie tool die in de firmware zit.
> Bij "oude" server zal dat reeds gebeurd zijn ...

inderdaad, in bios zie ik de 3 volumes voor os-oud, data, os-new.

elrepo levert 'verouderde' drivers voor rhel/centos. heb ze om een dud iso voor centos 8 stream gevraagd, maar daar beginnen ze niet aan (moving target).

> dan maar de omweg via een externe usb disk, om daarop dan arcmsr te

> https://www.haiku-os.org/about/
> Weet je zeker dat je met de juiste image aan de slag bent gegaan?

jazeker. heb een nieuwe download gedaan, compare is identiek, ook met usb stick.

leuk is ook dat alle how to install with pictures uit gaan van een vm met bios, niet bare metal met uefi.

> Groeten
> Geert Stappers

heb als laatste poging nog een automatic partitioning gedaan, die levert bios boot, en die kan ook niet booten.