[linux] Hoe krijg ik een directory in mijn include-pad? ... opgelost

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Feb 14 22:52:08 CET 2019

Hoi Julien,

On Thu, 2019-02-14 at 21:17 +0100, Julien Michielsen wrote:

> Het kwartje is gevallen:
> Ik had de linux-source geplaatst onder ~/local/linux-4.17.3
> Toen ik het antwoord van Frans van Berckel las dacht ik eraan de
> source onder /usr/src uit te pakken.  Nadat ik dat had gedaan en in
> de betreffende directory als root make xconfig uitvoerde bleek er
> geen probleem te  zijn, en waren er geen foutmeldingen meer.  Daarna
> de make modules, make en make_install, en de update-grub, reboot, en
> mijn huidige kernel is de 4.17.3

O dat zijn nog best veel CPU cycles. Je bent weer een ervaring rijker.
En voor de meelezers, hier staan ook gewoon ;-)

https://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/

Maar hoe doen ze dat precies?
Zoek even met Google op 'linux-4.17.3 ppa'.

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/