[linux] OpenWRT en 2 kabels omdat je 2 netwerken hebt

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Feb 25 08:06:17 CET 2019

On Sun, Feb 24, 2019 at 11:44:41PM +0100, Geert-Jan wrote:

> Wat wil je ermee bereiken?

Twee IP netwerken laten oversteken.
( 172.16/16 en 192.168.47/24)

> Wat voor ander 'netwerk apparaat' wil je koppelen? Als dat een switch is
> die je aan port 1 en port 2 hangt en deze poorten in vlan 0 laat zitten,
> gaat het rond zingen, of je moet 'link aggregation' (802.3ad)
> configureren (aan beide kanten).

Zelf dacht ik aan tagging (802.1Q (Cisco noemt het trunking)).

Een nachtje slapen plus een helder moment bracht een mogelijkheid
dat er maar 1 netwerk de lijn over hoeft. Dat gaat met 1 kabel.
Het andere apparaat ziet dan ook maar 1 MAC adres.

Dank

Groeten
Geert Stappers
--