[linux] Openvpn

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Jun 6 09:45:56 CEST 2019

Dames en Heren,

een paar weken geleden vroeg ik hier om een gemakkelijke manier om hosts
op mijn huisnet toegankelijk te maken zonder daarbij portforwarding te
gebruiken. Iemand ried me toen OpenVPN aan.

Nou heb ik daar wat naar zitten kijken en ik snap het niet zo goed. De
installatieprocedures op het net zijn doorgaans bedoeld om er een ander
VPN bovenop te draaien (en klaarblijkelijk draait mijn Windscribe VPN er
ook op en is het toen al automagisch ge"installeerd). Maar ik kan niet
uitdokteren hoe je vervolgens OpenVPN gebruikt om het subnet beschikbaar
te stellen.

Waarschijnlijk stel ik niet de juiste vragen aan Google. Heeft iemand
hints, tips of trucs?

Paai

--
Dr J.J. Paijmans