[linux] Mailadres aan de correcte gebruiker koppelen in Postfix

Do Jun 6 20:01:05 CEST 2019

Aldus schreef jordydeweer op gmail.com op Thu, Jun 06, 2019 at 07:12:42PM +0200:
> Beste Daniel
> Hartelijk dank voor uw reactie.
> Dus, ik stuur een e-mail naar jordy op jordydeweer.com (die dummy-waarden waren slechts in de communicatie, maar zijn niet in de server ingesteld). Als ik de mail uitstuur, krijg ik deze terug met de eerder geposte melding (vervang example.com door jordydeweer.com). Hierin wordt echter geprobeerd de berichten af te leveren aan jordy-jordydeweer.co op com, wat niet de bedoeling is. De gebruiker heet gewoon jordy-jordydeweer.com...

'ik' is geen vakterm uit de informatica. Welke host verstuurt dat bericht?
Met SMTP? Komt het bij uw Postfix server aan? Is er een lokale mailbox
genaamd jordy-jordydeweer.com met bijbehorend account?

Ik vermoed nu dat u van het adres 'jordy' een alias hebt gemaakt dat zou
moeten verwijzen naar jordy-jordydeweer.com, maar er jordy-jordydeweer.co
van maakt, een dergelijk lokaal account niet kan vinden en het dan weer
probeert te versturen naar één of andere mailhub. De MTA zou dan zijn
eigen domein (com) eraan vastplakken.

> Ik zie geen verschil, behalve de 9 en 10. Ik las op verschillende sites dat dit de prioriteit is en hoe lager dit getal, hoe hoger de prioriteit en hoe eerder de server geprobeerd zou worden. Klopt dit dan niet of moet dit op een andere manier gebeuren? Of had u het over een ander verschil, waar ik momenteel naast kijk?

DNS vindt geen mx.transip.eimail. Deze dommie dacht dat u mx.transip.email
had bedoeld.

> Ik ga zeker eens kijken naar de links die u me doorstuurde en het /etc/aliases bestand eens doornemen. Super bedankt in ieder geval!
> Met vriendelijke groeten
> Jordy Deweer

Suc6,

Domstad Daniel