[linux] vmware en msdos

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Mrt 1 21:21:00 CET 2019

Heren,

excuses voor het off-topic onderwerp, maar...

Ik probeer een MSDOS onder VMware te installeren om wat oude spelletjes
te spelen. Daarvoor heb ik DOS6.22_bootdisk.iso gescoord, van OAK
technologies, met iets dat een BANANA driver heet.

Op het internet zijn een paar Youtube videos te vinden en daar ben ik te
oud voor. Ik word echt helemaal spastisch als ik een half uur ge-OH moet
doorstaan voor informatie die in vijf regels tekst gegeven kan worden.

Twee problemen: ten eerste hoe maak ik een virtuele harde disk aan? Als
ik FDISK.EXE gebruik reboot de virtuele machine in iets dat brult dat er
een 'missing operating system' is.

Ten tweede: mocht het me lukken een harde disk aan te maken, hoe krijg
ik dan spullen op die harde disk?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans