[linux] Firefox en hinderlijk verspringen van scherm

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Mrt 2 12:06:39 CET 2019

On Sat, Mar 02, 2019 at 11:47:58AM +0100, jjge wrote:
> Hoi, ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet, dus ik gooi het maar eens
> gewoon in de groep...
>
> Ik gebruik Firefox als webbrowser, met Xfce als screen manager, en soms is
> er nauwelijks mee te werken: het scherm blijft maar op en neer springen,
> alsof er steeds weer nieuwe plaatjes geopend worden... soms lukt het ook
> nauwelijks om met het muiswieltje naar bovenaan het scherm te gaan; het kan
> wel, maar op het moment dat je het wieltje loslaat springt het weer weg...

Dat doet mij denken aan "touchpad" van een laptop.

> Weet iemand waar ik moet kijken? Mijn muisinstellngen staan nogal standaard,
> en ik gebruik ook geen browseropties., althans niet dat ik weet (maar ik kan
> er per ongeluk natuurlijk eentje geactiveerd hebben, zonder het te merken).

Als er sprake is van een laptop met touchpad   of misschien zelfs een
touchscreen, kijk dan eens naar de gevoeligheid instelling van zulke
devices.

Groeten
Geert Stappers
--