[linux] Firefox en hinderlijk verspringen van scherm

Za Mrt 2 13:44:33 CET 2019

Aldus schreef jjge op Sat, Mar 02, 2019 at 11:47:58AM +0100:
> Hoi, ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet, dus ik gooi het maar eens
> gewoon in de groep...
>
> Ik gebruik Firefox als webbrowser, met Xfce als screen manager, en soms is
> er nauwelijks mee te werken: het scherm blijft maar op en neer springen,
> alsof er steeds weer nieuwe plaatjes geopend worden... soms lukt het ook
> nauwelijks om met het muiswieltje naar bovenaan het scherm te gaan; het kan
> wel, maar op het moment dat je het wieltje loslaat springt het weer weg...
>
> Weet iemand waar ik moet kijken? Mijn muisinstellngen staan nogal standaard,
> [...]

Ik bespeur een ambiguïteit in de vraagstelling:
- de user springt op en neer tijdens het surfen - zie Userfriendly strip
- het beeldscherm springt op en neer tijdens een aardbeving
- het beeld springt op en neer omdat de CRT elektronica defect is
- de muis hapert, waardoor het scrollen onregelmatig gaat
- het beeld flikkert vanweg een bug in de video driver
- de inhoud van het browser venster verandert telkens - Firefox issue

Donkerbruin vermoeden: Firefox werkt niet zoals je zou willen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together