[linux] jongeren op de lijst (was Re; Nieuwe notebook0

Vr Mrt 22 12:02:28 CET 2019

Aldus schreef Julien Michielsen op Fri, Mar 22, 2019 at 09:42:41AM +0100:
> jjge schreef op 2019-03-21 21:21:
> ..[] knip
>
> Zo te lezen is bijna ieder (inclusief mijzelf) boven de 65 of deze
> leeftijd naderend.  Betekent dit dat jongeren de stap naar linux niet
> meer kunnen of willen maken?
> Van onze dochter weet ik dat ze alle vertrouwen heeft in Microsoft, en
> linux onbenaderbaar moeilijk vindt.
> Zouden we daar iets aan moeten/kunnen doen?

Nederlanders hebben steeds minder vertrouwen in de politiek, de media,
de wetenschap en de kerk en jongeren ook niet in hun ouders of docenten,
dus dan is het opmerkelijk dat mensen vertrouwen op Satya en Bill. De
laatste tijd horen we vaker over problemen met Windows 10 en Windows 7
wordt volgend jaar niet meer ondersteund, waardoor een toenemend aantal
wil overstappen. Linux is moeilijk; Windows is moeilijker.

De NLLGG is te gast op de Kranenburg School in Utrecht. We zouden daar
kunnen beginnen met gastlessen geven. De Openbare Bibliotheek
organiseert af en toe programmeerlessen voor kinderen (coderdojo).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth
(57 jaar en nog steeds niet helemaal volwassen)

--

		Geeks of a feather cruft together