[linux] Rally art. 13

Ma Mrt 25 21:33:16 CET 2019

Aldus schreef Guus Snijders op Mon, Mar 25, 2019 at 08:22:59PM +0100:

> Ik ben niet zo thuis in politiek, maar begrijp ik nou goed dat "content
> publishers" (e.g. website aanbieders) verantwoordelijk worden gehouden
> voor wat er op hun platform wordt gepubliceerd?

Stel je eens voor dat iemand zou schrijven: "lust je ook een broodje poep?"
Niet zo lang geleden mocht dat op TV nog gewoon in een kinderprogramma.
Als dit bericht op de NLLGG-website te lezen is dan kan het bestuur
daarvoor worden aangeklaagd.

Het is best een juridische innovatie dat in plaats van de rechter straks
filtersoftware moet beslissen of dit bericht in strijd is met de wet. Of
dergelijke software mogelijk is heeft de EU er niet bij gezegd.

> Mvg, Guus

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--