[linux] Rally art. 13

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Mrt 26 07:59:27 CET 2019

On Mon, Mar 25, 2019 at 09:33:16PM +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Stel je eens voor dat iemand zou schrijven: "lust je ook een broodje poep?"
> Niet zo lang geleden mocht dat op TV nog gewoon in een kinderprogramma.
> Als dit bericht op de NLLGG-website te lezen is dan kan het bestuur
> daarvoor worden aangeklaagd.
>
> Het is best een juridische innovatie dat in plaats van de rechter straks
> filtersoftware moet beslissen of dit bericht in strijd is met de wet. Of
> dergelijke software mogelijk is heeft de EU er niet bij gezegd.

Tja, wetgevers en vakgebieden waarvan ze menen verstand van te hebben.
De webbrowser cookies wetgeving heeft de samenleving geen verbetering gebracht.

En die contentfilters gaan censormachines worden.
Als het aan sommige partijen ligt.

Niet dat ze die volgende week al af willen hebben. Maar als er vorige week
reeds met de bouw begonnen kon worden, vinden ze wel zo fijn.

Stel je toch eens voor dat een burger ontdekt dat de aarde rond is
en dat ie het hele (ongefilterde) Internet laten weten.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven