[linux] server sided safety

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Nov 2 20:55:15 CET 2019

On Sat, Nov 02, 2019 at 03:50:29PM +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Vermoedelijk zal dat programma alleen de headers van de ingekomen
> berichten ophalen, niet de hele body.

Ja, dat is ook mijn inschatting. Het nagezocht en dan blijkt
dat https://en.wikipedia.org/wiki/Mailwasher het bevestigd:
} The filter works on a small portion of each email, and then allows
} unwanted emails to be directly deleted from the user's POP3 inbox,
} without downloading them to the email client on the user's computer.

Mijn inschatting is dat original poster nog lang kan zoeken naar iets
wat een Linux equivalent van "mail washer for MS windows".

Zo als ik het mij voorstel doet "mail washer" twee dingen:
* e-mail client met "leave mail on server"
* e-mail filtering

Op Linux is het goed gebruik om 1 programma 1 ding goed te laten doen,
bijvoorbeeld e-mail filteren. En een Linux computer is erg makkelijk
een "mail server" te maken.

"Hoe dan?" zou o.p. zich kunnen afvragen. En dat is goed.
We gaan vanzelf zien wat er aan vervolgvragen komt.

Groeten
Geert Stappers
--
Ja, ik kan boterhammen smeren.
Nee, ik ga niet jouw boterhammen smeren.