[linux] btrfs: Unknown symbol __cleancache_init_fs

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Ma Nov 11 16:10:06 CET 2019

On 11-11-2019 09:51, Geert Stappers wrote:
> Hoe vaak komt de melding voor?

Zo vaak als ik de bedoelde disk probeer te gebruiken.

> Het tijdstip / de tijdstippen van de melding/meldingen.

Als ik de disk probeer te gebruiken. (ik heb geen uptime, kloktijden,etc)

> aan welke actie kun je die relateren? (modprobe, mkfs, mount, cd, ls, touch)

mount /dev/mapper/blabla /mnt (na `crypsetup luksOpen /dev/sde1 blabla`)

> Wat zijn eigenlijk de klachten, behalve dat de melding er is?

Dat de disk zo niet te gebruiken is, lijkt me logisch.

> Waar vond je de melding?

dmesg.

> Eerder werd al naar kernel version gevraagd.
> Kom met harde feiten.
>
>    uname -a
>    sudo modinfo btrfs

#  modinfo btrfs
filename:       /lib/modules/5.3.8/kernel/fs/btrfs/btrfs.ko
softdep:        pre: crc32c
license:        GPL
alias:          devname:btrfs-control
alias:          char-major-10-234
alias:          fs-btrfs
depends:        zstd_compress,zstd_decompress,zlib_deflate,lzo_compress
retpoline:      Y
intree:         Y
name:           btrfs
vermagic:       5.3.8 SMP preempt mod_unload

# uname -a
Linux surfplank2.hierzo 5.3.8 #9 SMP PREEMPT Tue Oct 29 18:02:51 CET
2019 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux

?

Udo