[linux] Hoe een usb port te resetten

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Sep 22 08:24:39 CEST 2019

On Tue, Aug 20, 2019 at 11:28:12AM +0200, Hans Paijmans wrote:
> [...]

Ik vind niet dat we het uitschakelen (of loskoppelen)
en weer inschakelen (of aankoppelen) van een Arduino
een hardware probleem moeten noemen.

Onwaarschijnlijk. Mijn inschatting is het volgende
* Arduino aangesloten
* Arduino IDE doet bij opstart een scan naar serial ports
* Er wordt er eentje gevonden, zeg /dev/ttyUSB2
* Programma start verder op
* Men gaat aan het werk
* Iets claimt  /dev/ttyUSB2
* Arduino wordt losgekoppelt
* Dat wat /dev/ttyUSB2 claimt
  komt NIET op het idee om de claim los te laten.
* Arduino wordt aangekoppelt
* Omdat /dev/ttyUSB2 nog "locked" is,
  zal er een andere USB serial port dan /dev/ttyUSB2 komen
* Arduino IDE heeft geen reden om een nieuwe scan
  naar serial ports te doen
* Men is aan de rand van waar deze thread begon

> Is iedere usb hub een usb hub? Ook die dingetjes van de Action e.d.?

Ik denk dan ook niet dat een USB hub het probleem heeft opgelost.

Mocht het wel zou zijn, spreek mij dan tegen.
Dan heeft de mailinglist er ook nog wat aan.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven