[linux] .xprofile wordt niet uitgevoerd op Kubuntu

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Sep 24 11:17:20 CEST 2019

Ik heb een wat afwijkende schermgrootte en met xrandr heb ik een nieuw
profiel gemaakt. Werkt. Scriptje om het te activeren: werkt ook. Maar
nou het automatisch uitvoeren bij het starten van de computer...

Men beveelt /etc/xprofile of ~/.xprofile aan. Geen van beiden worden bij
het starten gezien. Evenmin ~/.xsession. Het zou aan de displaymanager
van Kubuntu kunnen liggen, maar mijn kennis van deze programmas en
bijbehorende scripts is nogal wazig. Weet iemand waar ik dat er tussen
zou kunnen frutten?

--
Dr J.J. Paijmans
paijmans.net v.a. Danzig